Freitag, 15. November 2013

Random 5 Friday



1. It has become cold.
Yesterday in the morning was the first frost.

2. I brought the houseplants inside.
The window sill that I showed here, now looks like this.
And anyway, all the windowsills in the house are densely covered ...



3. I bought a warm sweater.
It is made of plush material and hood are little ears.
As for a children's costume.
But I find it funny.

4. Mrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr - I am the cat!


5. I 've made leeks with raisins ​​in the pan.
This is delicious, quick and easy:

Cut leek and fry in hot oil. Some minutes.
Than some vegetable broth and raisins are added.
Next simmer until leeks are soft.
Give to cream and some pepper.
Done. Hmmmmmm -

Such dishes are so easy for lazy housewives as Masha.


Have a nice, quiet and sunny weekend :-)


Shared with Random5 Friday

Kommentare:

  1. Da hast Du ja die Fenster voll gestellt mit Pflanzen. Ich hab nun auch alles reingeholt, die meisten müssen sich mit kühlen Temperaturen in der ehemaligen Garage abfinden. Aber das macht ihnen nichts.
    Wünsche ein schönes Wochenende
    Brigitte

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Wenn ich eine Garage hätte.. oder ein andres frostfreies Nebengelasz, wäre ich sehr froh. Hier im Zimmer stehn viele Pflanzen zu warm.
      Und die Geranien im Keller im Stockfinsteren, das ist auch nicht optimal. Deswegen hab ich die auch so lange drauszen wie nur möglich, heiszt: sie stehn alle noch auf der Dachterrasse und ich hoffe, es kommt kein schlimmerer Frost die nächsten Tage. Ist ein Risiko...
      Liebe Grüsze
      Mascha

      Löschen
  2. Love that cat shot of you - it's purr-fect!

    AntwortenLöschen
  3. I love your hooded sweater with cat ears!

    AntwortenLöschen
  4. Your hooded sweater is so cool with it's little cat ears. I would wear it.
    The leeks sound interesting. I would never think to put that combination together. We haven't had a hard frost here yet so still enjoying cool, balmy fall weather.

    AntwortenLöschen
  5. Not sure if I put my link in or not:

    http://wishesdreamsandotherthings.blogspot.com/2013/11/random-5-friday.html

    AntwortenLöschen
  6. Oh ja, Kapuzenpullis mit Ohren sind großartig!!! Dafür bin auch ich niemals nicht zu alt!!! Der rote Katzenpulli steht Dir super!

    AntwortenLöschen