Montag, 18. November 2013

Some old paintings...


"All about myths" is the weekly challenge at Inspiration Avenue
I want to show some very old pictures of me (I paint for many years no more),
even if they are poor in reproduction.
There are analogue paper photos which I have scanned.
The originals are no longer available or in too large format to scan ...
The intensity and brightness of the colors is hard to imagine here.
But for me they are memories of an earlier time
when my imagination was busy with myths ...


Red woman is going over the earth,
Red woman is dancing with rthe birds -


The queen of cats


The seven blue bird-woman


The wise and the queen


Tinnit with her crescent-moon-animal


The guardian (silk and metal foil on burlap)

These are not myths from books or tradition 
that springs from my own imagination.
Earlier I used often thought up stories ...



Kommentare:

  1. Beautiful paintings. I like the colors.

    www.saucysiciliana.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  2. These are beautiful. I like the strong and bold colors and that you've made up your own myths. Sehr schön.

    AntwortenLöschen
  3. Wow! You are quite an artist Masha! Thanks for sharing these on Creative Monday. They are really wonderful!

    AntwortenLöschen
  4. Wow Mascha, die Bilder sind wundervoll!!! Ganz besonders die ersten beiden gefallen mir sehr!!! Ich male in der letzten Zeit auch sehr selten. Ich habe immer so Phasen. Und meine Tiere haben auch sehr oft Kronen auf den Kopf :) ...
    Wegen Deiner (keinenfalls dummen) Frage:
    So viel Ahnung habe ich auch nicht von Technik. Ich besitze ein uraltes Handy, mit dem ich telefoniere und im Notfall erreichbar bin. Das alte Smartphone benutze ich vorallem zum Fotografieren, wenn ich die große Kamera nicht mitnehmen kann. Ob es die Apps für den Computer gibt weiß ich nicht. Vielleicht für Windows8...
    Bevor ich jetzt im Bett verschwinde, wünsche ich Dir auch ganz schöne Träume und einen wundervollen, neuen Tag!!!
    Ich lausche noch ganz entspannt Deinem lieben, meditativen und wunderschönen GuteNachtGruß! Hab ganz, ganz lieben Dank dafür!!!
    Sei ganz lieb gegrüßt,
    Katrin

    AntwortenLöschen
  5. Love them all. Unique and artistic. You should continue painting.

    http://www.womenandperspectives.com/2013/11/fairy-princess-dolls.html

    AntwortenLöschen
  6. All of them are poetic gems!Beautiful!

    AntwortenLöschen