Dienstag, 9. September 2014

Ophelia




There is a willow grows aslant a brook,
That shows his hoar leaves in the glassy stream;
There with fantastic garlands did she come
Of crow-flowers, nettles, daisies, and long purples
That liberal shepherds give a grosser name,
But our cold maids do dead men's fingers call them:
There, on the pendent boughs her coronet weeds
Clambering to hang, an envious sliver broke;
When down her weedy trophies and herself
Fell in the weeping brook. Her clothes spread wide;
And, mermaid-like, awhile they bore her up:
Which time she chanted snatches of old tunes;
As one incapable of her own distress,
Or like a creature native and indued
Unto that element: but long it could not be
Till that her garments, heavy with their drink,
Pull'd the poor wretch from her melodious lay
To muddy death.

- William Shakespeare -


















Photographed by my love


Kommentare:

  1. wundervoll, mascha:) für den sommernachtstraum bist du sogar ins wasser gegangen;) weiße kleider in grüner natur sind tatsächlich unübertroffen schön... und dank dir fürs mitmachen, ohne dich zu ärgern, dass nicht mehr so viele dabei sind. vielleicht spüren sie ein wenig meine bloggermüdigkeit - momentan ist rückzug angesagt bei mir - real und virtuell...
    sei liebst gegrüßt von birgit

    AntwortenLöschen
  2. Very nice photo-shoot, love the scene and how she moves from one place to another. I'm sure this was much fun...
    Happy WW

    AntwortenLöschen
  3. Wow...liebe Mascha...wie eine Waldfee! :-)
    Leichtigkeit, Verspieltheit und Naturverbundenheit kommen wunderbar rüber.
    Das du dich noch extra ins Wasser getraut hast...alle Achtung...war es nicht kalt?
    Ganz tolle Bilder!

    Am Freitag fahre ich nach Bern. Die Altstadt von Bern ist auf der Liste von UNESCO Weltkuturerbe. Ich hoffe davon einige schöne Bilder mitbringen zu können.

    Liebe Grüessli
    Julia

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Es hat so viel Spasz gemacht, dasz ich die Kälte nicht gemerkt habe...
      Wir hatten diese Schaukel neulich zufällig entdeckt und als ich sagte, dasz der Ast wahrscheinlich bald bricht... fiel uns Ophelia ein und die Malerei der Präraffaeliten.
      Bern würde ich auch gern einmal sehen, ich war dort nur einmal spät Abends auf der Durchfahrt. Vor 25 Jahren...
      Liebe Grüsze
      Mascha

      Löschen
  4. I like the fun shots I hope that water wasn't too cold heheh!

    Have a posetastic week ;-)

    AntwortenLöschen
  5. How brave to get soaked for art. it must have been a lot of fun to shoot these photos.

    AntwortenLöschen
  6. Thank you for sharing your photos at the new home for Wordless Wednesday (on Tuesday) at http://image-in-ing.blogspot.com/2014/09/bzzz-linky.html

    AntwortenLöschen
  7. Hari OM
    Oh the wistfulness... a wonderful series! YAM xx

    AntwortenLöschen
  8. I love the water shots! So free and magical! Like a fairytale land! #ww

    AntwortenLöschen
  9. Fun and really beautiful. You look lovely.

    AntwortenLöschen
  10. Wow, this is so beautiful - as are you!! Thank you for leaving a comment on my dreamboard post :)
    Hope the water wasn't too cold... Lizzie Siddal almost died of hypothermia while posing for John Everett Millais' famous Ophelia painting...
    xx

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Fortunately my sweetheart isn't a painter ;-)
      Photos are faster done...

      Löschen
  11. Every picture tells a story. Well done.

    AntwortenLöschen
  12. Liebe Mascha,
    das sind unglaublich schöne Bilder. Wie eine gute Fee schaust Du aus.
    Lieben Gruß
    Sabine

    AntwortenLöschen
  13. So lovely Mascha, you remind me of Titania in A Midsummer Night's Dream

    AntwortenLöschen
  14. These are so cool. I love them.. and I love the crown you used/made

    Mollyxxx

    AntwortenLöschen
  15. Hatte Frau Waldfee vorhin nicht noch was Bunteres an...? ;-)
    Sehr schön, sehr neckisch, diese Fotoserie!!!
    Da möchte man(n) doch gleich Wassermann sein, wenn solch feengleiches Wesen sich zum Zwecke der Plaisir in den Teich hinabgleiten lässt...;-))

    AntwortenLöschen
  16. You are a lovely woodland sprite!

    AntwortenLöschen
  17. How very creative and dramatic! Well done!

    AntwortenLöschen
  18. Liebe Mascha,
    ich hab mir dieses Posting vor einiger Zeit schon im Büro angesehen, aber dort kann ich nicht kommentieren... Jetzt bin ich endlich hier und will dir sagen, wie fantastisch ich es finde. Umwerfende Bilder und du siehst so schön aus als Ophelia, einfach ein Traum! Die Idee, dann auch noch "baden zu gehen" ist genial!
    Alles Liebe, Traude

    AntwortenLöschen
  19. Looks like a real woodland fairy there. Popping by from Creative Monday

    AntwortenLöschen
  20. Beautiful photos and story, whoo I want to run over and help you out :)

    Thanks fro linknig up #CreativeMondays

    AntwortenLöschen
  21. Wow. These photos are absolutely gorgeous! You look wonderful. Thank you so much for linking up!

    AntwortenLöschen
  22. Fun photos. Hope you didn't ruin your dress.

    AntwortenLöschen
  23. You are so beautiful, Mascha! Your photos tell a lovely story :) Thank you, my dear, for sharing at ROI. Hugs and blessings!

    AntwortenLöschen